t

t

lauantai 12. huhtikuuta 2014

Pahoinvointia

Tämä vielä tästä puuttuikin... Olin ennen raskautta jo tuumannut, ettei juominen enää pahemmin kiinnosta krapulan ja tyhmyyksien tekemisen takia. Mutta mitä iloa tästäkin juomattomuudesta on, kun joutuun heräämään joka aamu darramaiseen pahoinvointiin, jota jatkuu pitkin päivää!? Pahoinvointiin auttaa usein syöminen, mutta arvatkaa tekeekö pahemmin mieli pistää mitään suuhun, kun tuntuu, että se on kuitenkin hetken päästä takaisin pöydällä vähän toisenlaisessa koostumuksessa.
Olen myös jatkuvasti väsynyt. Eilen otti päähän surkean salitreenin takia. Heti alkuun haukotuksille ei vain tullut loppu. Painot tuntuivat entistä raskaimmilta. Olin voimaton. Kun aloin päästä hieman vauhtiin iski hirveä huimaus. Silmissä sumeni ja tuntui, että kohta lähtee jalat alta, mutta minä en lopettanut vaan hoitaisin treenin loppuun. Kunnes lopulta saapui uusi läheinen "ystäväni", pahoinvointi!!! Taisinkin jo tässä todeta, etten tämän jälkeen halua tulla ikinä raskaaksi :D
Tänään koittaa exälläni muuttopäivä reilun 200km päähän Tampereesta. Jos pahoinvointi ei ottaisi koko ajan valtaa, niin olisin entistä haikeammin mielin tai sitten en ole vielä sisästänyt asiaa. Lohduttaa ajatus, että onneks hän tulee takaisin, sillä exäni menee tekemään porukoille kesäksi töitä. Kolme kuukautta on silti pitkä aika ja olisin kyllä mielummin pitännyt hänet lähellä tukena ja turvana. Noh, enköhän minä häntä nää menen ensi viikolla itse porukoille Jyväskylää niin on ainakin paremmat mahdollisuudet nähdä. Ja toivon hänen tulevan minuakin tänne Tampereelle moikkaan. 19.5 on ensimmäin ultra, jossa hänen tukensa merkkaisi todella paljon.
Juttelin tässä yks päivä opettajani kanssa ja kerroin tilanteestani. Tarkoitukseni olisi valmistua joulukuussa, mutta olisi mahdollista saada todistus jo lokakuussa, mikäli kävisin syksyn harjottelun kesällä. Tämähän sopisi, vaikka joutuis elämään kesän opintotuella, mikä ei ole paljon paskaakaa. Mutta parempi vaihtoehto se silti olisi, kuin että minulla jäisi pari kurssia uupumaan, sillä tuskin enää vuoden parilla viimeisillä kuukausilla pahemmin olisi koulussa. Laskettu aikani ajoittuu johonkin marraskuun loppuun.

Tänään vietämme kämppikseni synttäreitä. Olen päättänyt, etten aijo kertoa vieraille raskaudestani. Antibiottikuuri olisi toimiva syy juomattomuudelleni, mutta en silti haluisi alkaa selittelemään
lähi-/sairaanhoitaja opiskelijoille mikä minua vaivaisi. Joten ajattelin nyt esittää juovani. Toivottavasti känniset ihmiset eivät tätä huomaa :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti